Hadd ne legyek...

...olyan mint te.

Amikor valaki nagyon sok bántalmazást, cikizést, bántást, megalázást, meghurcolást, érzelmi bántalmazást kap, eljut oda, hogy meg kell védenie magát. A megfelelő módszerek keresése közben, bizony előfordulhat, hogy észrevétlenül bántalmazója eszközeit kezdi ő is használni. Kezd olyanná válni, mint ő. Sajnos velem is ez történt. Bár nem kezdtem másokat cikizni, gúnynevekkel illetni, az akaratomat rákényszeríteni, de bizony ítélkezővé, érzelmi követelőzővé és elsősorban másokat hibáztatóvá váltam. Midnettől pedig egyre frusztráltabb lettem. Nem jó ez így, lassan magamat is kezdtem megutálni.

Nagy szerencsére észbe kaptam. Azért ettől többre tartom én az emberi értékeket. Nem ezt a viselkedést akarom képviselni. Nem jó ez, sem nekem, sem a másiknak. Tudtam én ezt mindet régen, de valahol megtörtem, elvesztem és most újra a régi kezdek lenni.

Sokszor nem érdemes harcolni. Személyiségzavaros emberekkel, akik tényleg csak másokat tartanak felelősnek a rosssz dolgokért, magukat sohasem, úgysem lehet meggyőzni, nem lehet velük együttműködni. Olyanná válni mint ők pedig végképp nem érdemes.

Mert képviselünk valamit a viselkedésünkkel. Magunk és mások felé. Érdemes magasabb szintről kezelni a dolgokat, magasabb értékek szempontjából. Kicsinyes harcoknak semmi értelme.

Néha jobb csak hallgatni vagy arrébb állni. Néha jobb, ha magunkat tudjuk kontrollálni. Másokat úgysem lehet. maximum manipulálni, de az már egy elég mocskos módszer.

De minden helyzet más, receptet én nem adhatok, csupán azt tudom, a vég nélküli hadakozás egy hülyeség és egészségtelen.