Szép nap ez a mai! ;)

egy teljesen öncélú bejegyzés, a saját örömömre

Igen, ez egy szép nap! Megerősítéseket kaptam az élettől, a kitartásom, vagy csak hogy önmagam maradtam, végre kezdi visszaigazolni magát. :)

Csak azt szeretném ide leírni, minden konkrétum nélkül, hogy ha hiszel valamiben, és a jelen nem igazolja vissza a hitedet azért ne add fel! Idő kérdése!!!!!!

Végre rátaláltam valamire, amit régóta keresek és megismerkedtem az identitásdiffúzió és a személyiségfejlődéssel kapcsolatos moratórium fogalmával. Érdemes utánanézni, ha te sem találod magad. Állítólag a személyiségfejlődés során négyféle módon alakulhatunk:

1. Megéljük a kríziseket és ha rátalálunk a megfelelő dolgokra, emberekre, életformára, munkára stb, akkor képesek vagyunk elköteleződni. A rátalálást aktív keresés előzi meg. Ez az egészséges identitásfejlődés.

2. Nincsen krízis, elköteleződünk valami mellett, például a szüleink pályáját választjuk, vagy amit ők kijelölnek nekünk. Ez egy elsietett kötődés, aktív keresés nélkül. Ezt a módot korai zárásnak nevezi a pszichológia.

3. Vannak krízisek, de nem vagyunk képesek elköteleződni. Lézengés, próbálkozások jellemzik az egyént, az identitás még kialakulóban van. Ez a moratórium, késleltetés.

4. Nincsenek krízisek és nem is köteleződünk el semmi mellett. Problémát jelent a valódi elkötelezettség vállalása. Ez az identitásdiffúzió, identitászavar.

Szerintem ez elég beszédes így önmagában is..

Más.

Jelenleg egy erősen jobboldali városban tartózkodom, ahol mikroszkóppal is aaig lehet találni egy demokratikusan és értelmesen gondolkodó embert. Ma sikerült. :)

Más.

Az önkormányzat az üzletünk előtti útszakaszra adott engedélyt a Jobbiknak, hogy kampányoljon. Ez elég gusztustalan, de így belelátok, milyen ócska módszerekkel etetik az embereket. Mint az óvodásokat. Lufikat, naptárakat adnak az embereknek, akik ragyogó arccal fogadják el és mennek tovább mosolyogva. Fiatalkorúakat is etetnek lufikkal, amit már nem tudtam szó nélkül hagyni, megkértem őket, hogy legalább őket ne. A válasz: mit csináljak, ha idejönnek kérni?

Persze ez a kisebb gond. Az EU-s zászló alatt lobogtatott árpádsávos zászlótól már a gyomrom is kavarog. De még ez is csak jelképes. A sok ember, aki őszintén örül annak, hogy a Jobbik a cigánykérdést embertelen módszerekkel akarja megoldani az már nagy probléma! Az emberi ostobaság nagy probléma. De a legnagyobb az embertelenség!!

Ma is kint voltak a srácok, azt találgattam vajon betöltötték-e a tizennyolcat. Hátukon a kampánycsapat felirat és nagyon büszkék rá. A szórólapokat elfogadó emberektől megkérdezik, hogy adhatnak-e naptárt is. Az üzlet előtt dohányoztam mikor ezt meghallottam és bevallom, kitört belőlem a nevetés. Ez igen kevés lesz - szóltam oda.

Kicsit sok a stressz, az pedig nagyon egészségtelen. És olykor, néha bizony így tör ki belőlem. Nem valami intelligens módszer, de aminek ki kell jönnie, az jöjjön..

Más.

Ma lesétáltam a kertbe megnézni milyen szép zöld a fű, ahhoz képest, hogy csak március eleje van. Észrevettem, hogy a szomszéd, a drága szomszéd, aki egyébként önkormányzatnál dolgozik, átdobálta a mi kertünkbe az üres sörösdobozait. Gondoltam összeszedem, és felcsöngetek, hogy találtam a kertünkben és feltételezem, hogy az övé. Nem tettem, hanem visszadobtam hozzájuk. Legközelebb viszont nem dobálok az tuti. Legközelebb csengetek. :))

Belefárad az ember a folytonos konfrontáciba, akár ki is dobhattam volna a kukába azokat a dobozokat. Csak az a baj, hogy rendszeresen kekeckedik. Úgy döntöttem nem idegeskedek tovább. Egyszerűen eldöntöm mit akarok tenni és megteszem. Ennyi.

Más.

Mindezekkel együtt ez egy jó nap és még a nap is süt! :)