DECEMBER

Nemsokára szilveszter! Én megmondtam. :-)

MInden év január első napjaiban közlöm ezt a felettébb fontos tényt. "Nemsokára szilveszter!" Erre persze mindenki csak legyint és nevet. Majd szilveszter előtt pár nappal közlik velem, hogy igazad volt, mintha csak tegnap lett volna a tavalyi szilveszter. Erre én csak legyintek és nevetek.

Sajnos 4-5 éve nem nagyon szeretem a karácsonyt. Először akkor jelent meg ez az érzés, amikor szűk családom körében azt éreztem, valaki hiányzik. Valaki akinek én nagyon fontos lehetnék, valaki aki igazi intimitást és szeretet tudna adni ezen az ünnepen. A következő évben már azért nem kedveltem a karácsonyt, mert a nővérem a szentestét egy jó kis veréssel ünneplete meg. Na igen. A jó testvéri viszony szenteste is fontos... Ezután nála rendszeressé vált az ünneplés ezen formája, csak kicsi változatosság került a programba. Két év múlva nem ő vert engem, hanem a férje verte őt. Hupsz, egy családi erőszak. Magánügy, nem???? Nem nyavalyoghatok, nincs a csládban pedofília (már nincs), alkoholizmus (kihalnak és kidobjuk a családból az alkoholistákat), csak egy kis családi csetepaté.

MIndennek ellenére a december szeretete megmaradt bennem. A kedvenc hónapom. Mert benne van a lezárás lehetősége, és az újrakezdés ígérete. Annyira naiv nem vagyok, hogy azt higgyem a január elseje bármiféle változást hozhat az életemben, anélkül hogy én kemény évek munkájával ne küzdenék érte.

Mert a változás az kell. 34 éve nézem hova vezet egy bebetonozott élet és gondolkodás. 34 éve nézem ahogy édesanyukám retteg  minden változástól, miközben én is rettegek, mert oly ismerős ez az ellenállás. A kapaszkodás a biztosba, a meglévőbe, még akkor is amikor már minden idjét múlt körülöttem. Elmegy mellettem mindenki és minden, elmegy az élet én pedig maradok.. ugyanott.

Ennek kiirtásán dolgozom. De mivel hiszek az arany középútban - amit azért szélsőséges kilengésekkel időnként muszáj színesíteni :-) - azt gondolom a teljes kiirtás nem lenne célszerű. Mindenből egy kicsi. Mindenből egy adag. Így lesz meg a balance. hehe