Hangolódás

Miért olyan nehéz egy másik emberre hangolódni? Miért olyan nehéz adni, olykor elfogadni?

Az elmúlt időszakom könnyed, komolytalan kis kapcsolattöredékei után találkozni valakivel aki talán komolyan vesz, aki szintén igyekszik nem elrontani a lehetőséget, széppé tenni a pillanatokat, igen, nagyon nehéz. De hisz erre vágytam, persze tudom titokban mindig is féltem, mi lesz ha rám talál.. az érzés.. a lehetőség. Mi lesz velem? Mi lesz ha nem tudok élni vele, mi lesz ha nem tudom hogyan tegyem képessé magam erre?

Nehézségek nélkül hogyan akarom megtalálni az örömöt, kérdezem magamtól? Miért kell ilyen nehéznek lennie? Pedig igyekszik megkönnyíteni nekem, én is próbálnám, de vajon sikerül-e?

Rengeteg kérdés, kétség vibrál bennem, miközben csak azt érzem egyre jobban kedvelem, szeretem, és félek, tudunk-e ketten teremteni egyet, valami szépet, valami jót, valamit, melyre mindkettőnknek szüksége van?

Olykor férfivá válok, mondják néhányan. Hol vesztettem el a 'combfixemet'? - kérdezi tőlem ő. És én visszaemlékszem arra a gyerekkori pillanatra, mikor  a tévé előtt csodáltam a kalandfilmek hőseit, céltudatos, bátor, jóképű hőseit és azt éreztem én is ilyen akarok lenni. Vagy később, amikor a vagány, sötét hajú olaszos eladóba egy pillanat alatt beleszerettem és még aznap feketére festettem a hajamat. A szőke hajamat. :-) Így lettem én férfi. Azonosultam. Úgy éreztem el kell vesznem bennük, talán ez is egy férfivágy, elveszni a nőben.

Most néhány évtizeddel később a nőt keresi bennem valaki.

Vajon mit jelent ez? Az érzékenységet? A gondoskodást? Önmagamat? MIt?

Pedig nem kívánok férfi lenni, sohasem akartam igazán. De egy dolgot mindig is hangoztattam, férfi és nő társak és barátok, egyenrangúak, de azt valóban nem tagadhatom, hogy nem lehetnek egyformák.

A befogadó női szerep vajon meddig nőiesség és honnan megalkuvás?

Sok kérdésem van most, sok kétségem, de a reményem megmaradt. Hiszen december van. :-) Bizonytalanul szállingózó hópihékkel, de biztos vagyok benne, hogy ez a valószínűtlen hóesés csupán egy nagyobb fehérségnek az előfutára.